Nyt Børnehavebarn

Fakta om Landsbyordningen ”Fidusen”

Har du brug for at kontakte Fidusen er vores tlf. nr. 99 82 42 69

Eller send en mail på: Line.falk.lange@aalborg.dk

I Fidusen har vi en børnehavegruppe med 32 børn i alderen 3-6 år og en DUS ordning med 63 børn i alderen 6-10 år. Vi har også en DUS II med 30 børn i alderen 10-13 år - tilsammen kalder vi os Landsbyordningen Fidusen.

Hele institutionen hører under Børn og Unge.

Ønsker du børnehaveplads er du meget velkommen til at ringe direkte til Børnehaven Fidusen på tlf. 99 82 42 69 eller

Søge en plads via Pladsanvisningen-online.dk på Aalborg Kommunes hjemmeside

I Fidusen har vi et meget tæt samarbejde mellem børnehave, DUS og skole. Vi er alle under samme tag, og flere lokaler er fælles. Andre lokaler bruger vi som basislokaler så alle børn ved hvor de hører til, og hvilke pædagoger der er "deres primære " det giver tryghed for både små og store.

Det tætte samarbejde betyder at overgangen fra børnehave til skole og DUS foregår naturligt i takt med børnenes eget tempo. Se mere under "Nørholm skoles skoleplan, 3-13 år fællesskab og faglighed". Samtidig samarbejder vi med andre børnehaver om besøg, skolepraktik og lignende, så også børn der ikke har gået i børnehave her, får en tryg start på skolen.